torsdag, juni 19, 2008




Idag har Storebror fått en behandling av Irene Löfqvist. Hon utbildar sig i Kraniosakral terapi för häst. Såg skönt ut och hästen verkade nöjd.
Några timmar i stora hagen blev det och man kan se att en del är vana att se husse på taket och andra inte.

Vi har fortsatt att lastträna två kortare stunder och Lillasyster försökte tränga sig in på samma sida som Dorado. Hon är lite speciell den ponnyn.

Varje gång jag har D i grimma så övar vi att böja halsen mot mig och flytta undan bakdelen. Han ger mig gärna fem steg i stället för ett, han är så mån om att vara till lags. Försöker lära honom att en smekning betyder game over.
Kom just på att jag måste kolla min energi imorgon, kanske kopplar jag på för mycket.

Vill gärna få detta till en automatisk respons som han inte kan motstå. Då kan jag känna mig mer säker när jag rider, att bromsarna fungerar alltså..

Om allt går bra tänkte jag köra transporten en bit i morgon, lasta ur och låta honom beta och åka hem igen.

Inga kommentarer: