tisdag, juni 17, 2008


Har haft en lång stunds "Undemanding time" med Dorado ikväll. Satt på hjulhuset på transporten och läste Karen Rohlfs "Dressage Naturally". Dorado lekte med carrotsticken som låg på marken. Han använde både hovar och tänder. Efter en stund började han undersöka både mig och boken. Han stannade hela tiden jag satt där.
Han är som en lillebror till Zapatera. Känner mig så tacksam över att ha honom här.

Karen Rohlfs material , det hör en DVD till också är super. Hon är en dressyrryttare på hög nivå. Har ridit och tävlat Grand Prix och är domare. Dessutom har hon studerat med Pat och Linda Parelli i ett år förutom de år hon har studerat själv. Hon försöker nu kombinera dessa två dicipliner och gör det på ett fantastiskt sätt. Oj oj jag kan verkligen rekommendera detta.

Tack vare bloggen hörde en kvinna som är dressyrryttare och domare här i Sverige av sig och erbjöd mig att köpa boken. Hon har känt Karen sedan tidigare och var så sent som i helgen på clinic för henne i Holland. Min dröm just nu är att komma vidare i min relation med Dorado och att vara väl förberedd när Karen Rohlf kommer till Sverige nästa år :) Så blir det ta i trä.

Inga kommentarer: