tisdag, september 04, 2007


"Many owners like to keep their horses looking great all year round by feeding extra and rugging in winter, so their horses never lose much condition. This reduces the horse's tolerance of the additional proteins and sugars in the fresh spring grass which they can't utilise unless they have a regular active exercise program". Känner man sig skyldig till det kanske.Visserligen fick Z fång mitt i vintern och nog rörde jag på henne men nog mycket kan man undra?? Jag rör ju på henne mycket nu och hennes nacke är mycket mjukare. Det är bara att hoppas att hon och jag får vara friska så i kan fortsätta med det. Egentligen ska nog hästarna få gå ner lite i vikt på vintern som i naturen men hur det ska gå till med mina lättfödda damer vete sjutton. Time to get the rugs off var bildtexten :)) Synd att jag inte tog nån bild när jag täckade som värst förr i tiden,, det ni.

Inga kommentarer: