tisdag, september 11, 2007

Kanske inte mycket att se men jag är rätt stolt över att ha listat ut hur jag ska få ur filmen ur kameran och hit:)) It don´t come easy. Vi hade en trevlig stund hos Anita på Grönängen trots regnet. En hel del tappra själar dök upp trots regnet. Zapatera hade innan vi skulle åka dit kommit i full galopp uppför backen och bockat två gånger på vägen så jag var så glad. Hon behövde heller inte ha boots på Anitas ridbana utan rörde sig fint. Det blev inga bilder tagna med min kamera men på torsdag tror jag att jag ska få bilder av Yvonne Odsberg, kom jag ihåg efternamnet rätt är frågan. Återkommer då.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerar =)
Då kan vi snart se denna på youtube också eller hur?

Cina sa...

Nämen oj så kul!! Jag har redan idag härmats och gjort likadant hos mig!! Helt utan skam i kroppen :-) Fast utan ljud - har inte kommit dit än...

Elisabeth sa...

Nja jag får nog göra nåt lite mer spektakulärt för YouTube :) Jag känner mig hedrad av härmning , ska genast gå över till din blogg och kolla.

Anonym sa...

Halloj!
Jag har en liten fundering som jag hoppas att du ska kunna ge mig svar på :)
Varför använder du boots på din häst? Låt mig slippa fundera mer över det nu *haha*
Kram

Elisabeth sa...

Zapatera hade ju fång. Det är länge sen nu men tills hon har fått helt nya hovar så är det bäst att skydda hennes hovar noga. Stenar tex kan ge inflammationer i sulläderhuden som förlänger rehabiliteringen. Sen får man se, kanske klarar hon sig utan även på uteritten. Det är inte så viktigt men vore roligt. Min guru när det gäller hovar just nu är Pete Ramey så det är från honom jag fått det.

Anonym sa...

Tusen tack för ditt svar =)

Anonym sa...

fin häst, men hon ser väldigt svag ut i ryggen. vad rider du på för bett? din häst skulle må bra av att gå med eftergift istället för sättet hon rids på nu, dvs med för kort hals och hög nacke kombinerat med ingen rygg och därigenom svaga bakben. med rätt arbete kommer hon dessutom att röra sig mycket större.
lycka till!

Elisabeth sa...

Tack för din kommentar. Vi har mest ridit på grimma tidigare och haft svårt för bett.Det är ett Baucherbett men vi har provat ett Mylerbett som hon trivdes bättre med.Det är på gång. Har du nåt annat förslag?

Anonym sa...

ett vanligt tredelat tränsbett skulle jag säga, så att hon vågar ta stöd mellan hand och skänkel. problemet med hästar av hennes typ är ju just att de blir korta och släpper bettet, och ännu mer på ett skarpt bett/bett med hävstång. särskilt om du haft henne med endast grimma innan. det betyder att hon inte alls är van att gå mellan hand och skänkel med eftergift, vilket är absolut nödvändigt för ryggens rätta arbete.
nu talar jag ju om engelsk dressyr, vet inte om du tränar för någon med den vanliga skolningen.
om du rider henne på vanligt bett kommer hon kanske svara med att "hugga ifrån" framåt mot bettet alt krypa ihop, detta är ett bevis på att hon faktiskt inte kan/orkar bära sig riktigt, då är det bara att rida på!
meningen är att hon ska kännas gymnastiserad och som en gummisnodd i dina händer.

lycka till igen!
Linda, dressyrryttare och Strömsholmsutbildad ridlärare.

Elisabeth sa...

Ok jag har varit inne på att ha ett tredelat men hittade inget tillräckligt stort . Hon har en ovanligt bred mun :) Ska söka på nätet och se till att hitta ett.Vi är lite typ skogsmullar och har inte tränat denna typ av ridning men är intresserade av att göra det mer. Tack för att du tog dig tid.