måndag, augusti 19, 2013



Jag är ingen idog odlare men det är bra trevligt med det som blir. Tränade Dorado och Storasyster i går. Lillasyster visade tydligt att hon inte ville vara med. Hon gick in i lösdriften när jag stängde in oss andra i padocken. Hon ångrade sig bittert och stod utanför och gnäggade när det vankades godis till de andra två. Får se i dag om hon håller sig framme och följer med.

Storasyster var rolig. Hon är rätt introvert så allt gick långsamt. Backa , komma och sänd på cirkel. Gick så där. Släppte lös henne och bad henne trava runt mig. Det gjorde hon inte precis men kom på rätt snart att om hon höll sig nära så vankades Lobs på marken. När jag sen övergick till Dorado så fick jag se henne cirkla utanför oss i trav
och förhoppningsfullt titta mot mig. Smart liten häst.

Inga kommentarer: