onsdag, maj 01, 2013




Min örtodling gör mig glad :) Tänker att det ska bli fler innan sommaren. Har gjort den där underverksdrinken nästan varje dag nu. Rödbeta, äpple, morot, selleri och citron. Lite örter i då och då men mest använder jag örterna i maten.

I dag en tur till Gysinge byggnadsvårdscentrum. Inte ofta vi gör utflykter och det var skönt att komma bort några timmar och inte kunna göra någon direkt nytta. Mycket som ska göras men det kommer förhoppningsvis fler lediga dagar. Sol hela dagen, man tackar.

Tackar också för att alla djur verkar må bra om än en något tunn Storasyster trots stödfodring med alf alfa (som inte heter så i Sverige...) och diverse tillskott. Har kollat mask men hon hade ingen. Jag är tunn jag också men det beror mest på för lite tid att äta tror jag ;) Så mycket pengar som går till mat borde jag vara tyngre.

Fåren bäar mycket. De tenderar att göra det på vårarna och då blir grannen orolig att de svettas i sina stora pälsar. Vill inte klippa förrän de börjar släppa pälsen vid hårbotten eftersom det går på en bråkdel av tiden då. Tror de bäar av annan anledning jag. Inga snygga fårpojkar i närheten tyvärr. Kalla nätter så de behöver nog päls ett tag till.

Inga kommentarer: