tisdag, april 19, 2011

De där söta tussarna är granar som ska bli häck så småningom är det tänkt. Egentligen är det bara åt det hållet som det är intressant att rymma för djuren så skulle det lyckas att få till en häck vore det bra.
Det ska bli en grind på ridplanen åt andra hållet nu. Den ska vara till för att kunna köra gödsel närmaste vägen men även att rida genom tänker jag. Kommer ihåg att det var Urs Heer som sa att man gärna kunde ha flera grindar, dels för att hästarna inte skulle veta vilken man valde men även för att lätt kunna rida runt ridplanen. Det kan inte jag så lätt ändå men bättre blir det.

Somnade direkt när jag kom hem från jobbet idag, nästan i bilen rättare sagt. Inte alls bra när det finns tusen saker att göra hemma. Hann i alla fall ta bort hösilage från snöhögarna. Imorgon tinar det nog. Köra några kärror hopkrattat skräp från tomten också men det var en droppe i havet känns det som. Skönt faktiskt att påsken kommer sent så det blir lite tid att jobba hemma nu när allt tinat fram. Min trötthet beror mest på omorganiseringar på jobbet, borde inte låta mig beröras av sånt längre men gör det tydligen ändå..

6 kommentarer:

Marion Princic sa...

hoppas omorganiseringen blir till det bättre då? jag tycker om mina rutiner på jobbet och blir lätt rb när jag måste ändra på dem.

Elisabeth sa...

Samma här vill inte ändra på någonting men det verkar oundvikligt, pengar du vet ;)

Marion Princic sa...

detsamma i danmark, dem sparar överallt :(

Rosa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rosa sa...

Vad skönt att snön har börjat försvinna! Underbart att en till vår väntar oss när vi kommer hem.

Lotti är en riktig sömntuta. Hon sover mellan 10-12 tim varje natt. Hennes vinter har varit tung i år, med mycket snöskottning och omorganisationer på jobbet. Det är nyttigt att vila sig i form hälsar Lotti:)

Vi som har tagit bort inlägget ovan.

Elisabeth sa...

Ja våren kommer med stormsteg och det känns fantastiskt skönt. Hälsa Lotti att jag tror att hon kan ha rätt, ska göra det själv till veckan :)