måndag, november 01, 2010


Svart, svart ,svart var det när jag kom hem idag och när jag for också för den delen. Mockade och bytte täcke fyllde höpåsar och inte mycket mer.  Två sådana dagar till men sen ledig torsdag, fredag :)


Evigt ungpunkt :)

1. Mitt på fotsulan, njurpunkten.

2. Längst ned på svanskotan.

Där det gör ont är rätt ställe .)


Huvudvärkspunkter

1. Mellan tumme och pekfinger. Tryck mot pekfingret hårt. räkna till 10. Det ska göra ont..

2. Nacken. Nedtill i skarven.

3. Tinningarna.

Japanen tryckte betydligt hårdare än jag gjort själv tidigare.


Smärtlindring

Också mellan tumme och pekfinger. Tryck mot pekfingerhållet.



Högt blodtryck

1. Nacken vid skarven.

2. Mitt uppe på huvudet.

3. Vid struphuvudet. En sida i taget. Denna punkt kan användas istället för cortison..

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att du skrivit ner tryckpunkterna. /Rosa