måndag, mars 08, 2010




Tränade en liten stund till i blåsten och Dorado erbjöd ingen stegring ;) Tack och lov, jag frågade inte heller. Kanske inte så farligt detta ändå men han är bra stor när han står på två ben.

Hade för många år sedan ett kallblodssto som använde att stå på bakbenen som ett sätt att dominera mig. Hon gick upp och sa "flytta på dig, jag kommer ner där du står". Jag hade problem med det där tills hon halkade omkull och trodde att det var jag som orsakade det. Jag la mig på halsen och väste att du ser vad som händer.. nej jag skojar. Hon stegrade sig aldrig mer och blev allmänt mycket mindre dominant mot mig. Hon var en riktig Leftbrain extrovert har jag förstått efteråt.

Söt häst men tuff. Krävde nog mer savvy än jag hade men jag hade lite tur också. Red in henne och en av de första gångerna jag satt på henne tog hon tag i min fot och drog av mig ner på ridhusgolvet. Hon var väl förberedd på marken och blev inte rädd som tur var. En ryttare som hade sett vad som hänt i spegeln frågade vad det där var för övning. Man hade rykte om sig att hålla på med mycket underliga saker på den tiden ;) Det var Parellis barndom i våra trakter. Nu är man väl riktigt normal eller ...

4 kommentarer:

Marion Princic sa...

lol...normal och normal...
det beror väl pa vem man fraga ;)
här nere är det nog inte normal - inte än...
vad fin hon var förresten!

Maria sa...

Gud vilken fin häst, ser nästan ut som "Novis" i färgen... Du har bara haft väldigt vackra hästar verkar det som. För att inte tala om dom urgulliga ponnysarna!

Elisabeth sa...

Ja hon var vacker, på ridklubben frågade de om hon var samma ras som Zapatera(PRE). Hon var en kallblodstravare rekommenderad av Eva Hjälmbrandt. Är nog väl svag för vackra hästar och glömmer att se till det som är viktigare ibland ;)

Nypan sa...

VI är absolut normala :-D