söndag, november 08, 2009


Nästa investering som behöver göras är ett täcke i rätt storlek till pojken. Zapatera var en betydligt större häst kan man se på denna bild. När täcket blir tungt av vatten eller snö far det lång ned på benen på honom. Tycker han är värd en bättre passform. Skulle vilja ha ett riktigt lätt vattentätt täcke som andas. Någon som är nöjd med sitt och kan tipsa..

Visst är det lustigt att han ställer sig och vilar med "leksaken" under kroppen. Där finns inga dolda spänningar i alla fall.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Ja jätteskoj! Med leksaken =) myspojke

vad bra att du också tycker det känns som tänderna blir rena och glansiga, då inbillar jag mig inte bara ;o)

Elisabeth sa...

Nej det är inte inbillning och dessutom får man väl i sig en liten dos också och vänjer sig vid smaken. Ska försöka komma ihåg att ta ut lite till djuren och se vad de säger..

Unknown sa...

Ja gör det =)
Jag har haft hund i helgen och med mitt utforskarlystna sinne så måste jag ju experimentera även på honom. Inga problem att få i honom svavel, hihi ;o) Tyckte på några dagar bara att han verkade bättre i magen, men kanske också i pälsen. Men det kan nog vara mer inbillning och önsketänkade än realitet, hihi

Because blir helt klart mycket smidigare i magen och lugnare i humöret, men piggare och klarare i huvudet.
Trollrik däremot får en släng av lösmage tror jag av svavlet, (har får det, men om det är svavlet eller nåt annat vet jag ju inte med säkerhet =), kan också vara veteklit eller blöthöt ute?) han behöver väl inte lika mycket. Jag måste öva mig att bli lite försiktigare i doserna. Blir för ivrig att se effekter !

jenny sa...

Rambo's täcken är helt klart prisvärda med mkt bra passform och andasfunktion. Om man vill ha ett billigare alternativ är Börjes täcken inte så tokiga tycker jag!!

Ellinor sa...

Hej elisabeth ett bra lätt täcke som andas är bucas smartex rain bästa täcket vi någonsins haft lätt och andas och blir det blött torkar det av hästens egen kroppsvärme. Har vi på grabben nu och haft på både snygginge vi hade förrut navarro och den innan. Kostar lite runt 1300 men är dte värt håller bra och bra passform.

Elisabeth sa...

Tack! Rambotäcken är det jag haft länge, de har fungerat bra. Vore lite roligt att pröva något annat nu när jag ändå tycker att vi behöver ett mindre täcke. Ska kolla på Bucas och Börjes :)