lördag, november 15, 2008


"If they are afraid of blackbirds get them used to eagels" Pat Parelli.

Eftersom jag har hästar som ibland verkar rädda för mindre saker än koltrastar tänker jag lyda detta råd. Har börjat för länge sedan men det är ju inte på långa vägar klart märker jag .. Har i alla fall bestämt mig för att varje dag träna nånting i den vägen.

Plasten runt spånbalarna och påsen med koskällan och burkar har åkt fram igen. Jag vandrar fram och tillbaka i mörkret och viftar på. Tänker fortsätta tills minsta får är stensäkert. Därefter ska jag ta paraplyet igen. Sen gäller det att komma på fler saker. Skulle behöva en skoter ;)

Sista SavvyDVDn gav mig ide´n att bygga en flyttbar ren. Horn och skinn ligger nog i gömmorna. Det ska väl få dem vana vid det mesta av den svenska faunan :) Har tänkt mig att släpa den runt så jag behöver ett lätt underrede. Kanske man ska passa på att öva lite roping också :)

2 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Det är en jättestor fördel tycker jag med mitt stall att ungarna där kör runt med både krossar och skotrar, + traktorerna som hör till jordbruket också far runt en del. Glad för det! Visst var den bra senaste DVD'n!

Anonym sa...

Ja mycket bra. Man får en liten nytändning varje gång det kommer en DVD eller tidning. Man kanske kan hoppas att det blir snart igen..
Låter bra med crossar och skotrar runt stallet så blir det ingen grej när man rider.

E