lördag, september 29, 2007


Den här veckan har jag inte tagit mig tid att besöka den här bloggen. Har jobbat ovanligt mycket och ridit ovanligt mycket. Härligt väder och igår fick vi sällskap av Pernilla med sin islänning. Trevligt vi red i tre timmar!! Det längsta efter Zapateras come back. Hon är helt fräsch idag och jag också :)) Jag visade Pernilla en del vägar jag känner till och hon mig en del av sina stråk. Spännande , en del vet ju hur försiktig jag kan vara och hur tuff Pernilla är. Smala broar utan räcken , branta backar och en del partier med mycket smalt mellan träden. Värsta stället var efter en grävning där vi red på en smal avsats med ett stup :) ryys..Både hästarna uppförde sig exemplariskt och verkade trivas. Nu har vi utvidgat vårt revir rejält och jag hoppas snön dröjer lite så vi kan rida oss nöjda . Har haft fina möjligheter att ta bilder men inte gjort det. Snor en bild från Linus blogg när Tove plockar av de sista blommorna i landet. Tog in några idag men det flesta har frosten tagit nu.

2 kommentarer:

Cina sa...

Kanske jag kan få några tips på hund-promenad-rundor av dig, i närheten? Det är alltid kul med nya ställen att gå på. Men det får bli till våren...nu har vi vintrat stugan för i år!

Elisabeth sa...

Ja det kan nog händ att det är nån sväng du inte vet om. Jag är så glad att ha fått fler alternativ men vintern lär sätta ett tillfälligt stopp för de flesta ridvägar. Om det blir nån snö vill säga.